Klachtenregeling

Klachtenregeling

ABO Ondersteuning ziet graag tevreden ouders, verzorgers en kinderen. Als u, als ouder/verzorger, ondanks onze inzet een klacht heeft ten aanzien van de zorg rondom uw kind wilt u dit ventileren en bespreken. Een klacht ontvangen zorgt ervoor dat we met u in gesprek gaan om de kwaliteit van zorg naar een hoger plan te tillen. Wij nemen een klacht serieus en zien dit als een leerproces en verbeter moment.

ABO Ondersteuning heeft een klachtenprocedure. U kunt met uw klacht naar de team-coördinator. Bespreek uw klacht.

Het kan ook zo zijn dat u liever buiten de team-coördinator en/of directie om een klacht wilt indienen.  ABO Ondersteuning hanteert hiervoor een externe klachtenregeling die voldoet aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Als cliënt van ABO Ondersteuning kan je gebruik maken van onze onafhankelijke klachtenregeling van Klachtenportaal Zorg.

In de flyer hieronder informeren wij je over de werkwijze:
2021 Flyer Wkkgz KPZ-ABO(pdf)

Het klachtenreglement voor zowel de Jeugdwet als de WMO is hieronder te downloaden:
2021 Klachtenreglement WMO KPZ(pdf)
2021 Klachtenreglement Jeugdwet KPZ(pdf)

Het jaarverslag klachten is hieronder te downloaden:
Jaarverslag klachten 2021